🚛 Jen do neděle DOPRAVA ZDARMA už od 500 Kč! Zadej kód DZ500 a poštovné nech na nás! 🚛

Košík

(0)
Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Svačinový seriál: Energie na hory

v pondělí 25. 1. | 1720x přečteno | 4 minuty čtení


Lyžaři vs. snowboarďáci, skialpinisté vs. běžkaři nebo bobaři vs. sáňkaři? V terénu mezi nimi možná panuje rivalita, ale jedno mají společné – pokud chtějí podat skvělý výkon nebo si jednoduše užít pobyt na horách bez hladu, musí všichni sáhnout po svačině, která jim dodá energii i potřebné živiny. Jak připravit svačinu na hory, která vám dodá energii na celé odpoledne? Budete se divit, ale zvládnete to za 30 vteřin!

Sdílet



Svačinový seriál: Energie na hory

Jaké množství jídla bych měl(a) na horách sníst?

To závisí na vašem energetickém výdeji. Ideální je řídit se pocitem hladu a dokonce i chutěmi! Když jste v pohybu, je mnohem jednodušší se řídit tím, co vám říká vaše tělo. Málokdy vás při něm totiž svádí ony falešné chutě tak, jak tomu bývá doma na gauči.

Univerzální slovníček těla:

  • chuť na sladké = „Potřebuji rychle doplnit energii, abych mohlo v tomto tempu pracovat dál.“
  • chuť na slané = „Vypotilo jsem z těla sůl a potřebuji ji doplnit.“ V tomto případě ale nezapomeňte kromě doplnění soli také na doplnění tekutin!
  • žízeň = „Dej mi napít nealkoholického nápoje, ideálně vlažného s obsahem iontů.“

Co svačit na horách?

Určitě to znáte. Užíváte si pořádného sjezdu a zimní pohádky k tomu. Jenomže najednou přichází první známky hladu. Ale zastavit se a sundat si rukavici, abyste vytáhli něco k snědku? V žádném případě, brrr!

Proto pro vás máme vyzkoušený tip, ověřený mnoha najetými i naběhanými kilometry:

  • Ke svačině zabalené ve sváčonosiči se dostanete raz dva i v rukavicích. Stačí povolit závit!
  • Díky praktické velikosti pasuje krabička přímo do ruky a můžete z ní dobroty sypat rovnou do pusy, klidně i za jízdy.
  • Neberete s sebou žádný baťůžek? Ani to vás nemůže zastavit! Snad každá bunda má minimálně 2 kapsy, do kterých můžete několik pater sváčonosiče poskládat.
  • Pokud nosíte módní ledvinku, provlečte popruhy a zavěste krabičku za víčko!
  • Nechce se vám kombinovat a vymýšlet, co vše nakoupit na hory? MYX Horolezec toto dilema vyřeší během pár vteřin za vás.
  • A nebo raději sáhnete do Mega packu a necháte se  překvapit, jakou zdravou svačinu si na túru nebo lyžovačku vezmete tentokrát?

Sladká klasika

Ta snad na horách nemůže zklamat. Jednoduché sacharidy jsou rychlým (prakticky okamžitým) zdrojem energie. Pokud už, jak se říká, melete z posledního, pár kousků datlí vás brzy postaví na nohy.

Sváčonosič
Jednoduché sacharidy jsou rychlým zdrojem energie.

Čím naplnit krabičku?

Orientační nutriční hodnoty této svačiny

Energie 2642 kJ / 631 KCAL
Tuky  16,3 g
z toho nasycené mastné kyseliny  6,7 g
Sacharidy  117,2 g
z toho cukry  97,6 g
Vláknina  12,8 g
Bílkoviny  12,3 g
Sůl  0 g

Tip! Co takhle „obložená meruňka“? Kombinace sušené meruňky s hořkou čokoládou, případně se zlomky kakaové hmoty se rozplyne na jazyku a povznese vás až nad vrcholky hor!

Slaná křupavá svačina

Pokud vás na horách vábí vůně pečené klobásy z bufetu spíše než chuť na sladké, připravte si do kapes raději zdravější variantu slané svačiny, která doplní do těla i další zdravější živiny, než jen živočišný tuk.

Sváčonosič
Vyměňte klobásu ze stánku za zdravou slanou svačinu do kapsy!

Čím naplnit krabičku?

Orientační nutriční hodnoty této svačiny

Energie 2112 kJ / 501 KCAL
Tuky  36,1 g
z toho nasycené mastné kyseliny  12,2 g
Sacharidy  20,3 g
z toho cukry  2 g
Vláknina  7 g
Bílkoviny  27,3 g
Sůl  1,5 g

Optimální je kombinace

Pokud nejste vyhraněným fanouškem sladkého ani slaného, je vhodné obojí zkombinovat. Větší díly sváčonosiče naplňte sušeným ovocem a ty menší slanými oříšky. Ořechů stačí sníst méně, aby nám doplnily stejné množství energie jako ovoce. Obsahují totiž převážně rostlinné tuky, které jsou bohatší na energii než sacharidy.

Nezapomínejte na pestrou stravu

Abyste mohli dlouhodobě podávat sportovní výkony, je třeba mít vyváženou stravu. Ráno a večer, když nejste v terénu, nezapomeňte tělo vyživit čerstvým ovocem a zeleninou. Ty sice nejsou zrovna praktickou svačinou na lyžařský svah, ale pro náš organismus jsou nepostradatelné.

Čtěte také

Za nás mluví suroviny

Za nás mluví suroviny

21.02.22 | 6985x přečteno | 3 minuty

Nakládané ořechy – pochoutka na sladko i na slano

Nakládané ořechy – pochoutka na sladko i na slano

17.02.22 | 1109x přečteno | 7 minut

Líbí se Vám článek?

Přihlaste se k odběru a dostávejte další zajímavé články do e-mailu každý týden.

Odebírat

Kam dále?

zavřít

Přihlášení pomocí e-mailu

Zapomněli jste heslo?