Výhody suchých plodů

Historie sušeného ovoce
Sušení ovoce je jedním z nejstarších způsobu jeho zpracování. První zmínky spadají do dob starověku, téměř 1500 let před Kristem. Primárním cílem sušení bylo konzervování ovoce a následné podstatné prodloužení doby jeho uchovaní a konzumace. I proto je dodnes vyhledávanou sladkou pochoutkou lidí prakticky na celém světě.

Výhody sušeného ovoce
Je to rychlý zdroj energie kvůli fruktóze a glukóze (tzv. rychlé cukry), což jsou monosacharidy, takže tělo je velmi rychle zpracuje. Téměř neobsahuje bílkoviny a tuky. To oceníme hlavně při požadavku na rychlé doplnění energie a dvojnásob ve vysokých nadmořských výškách. Tam „jedeme“ převážně na sacharidy.

Výhodou je i to, že ho déle žvýkáme, a tak rychleji ukojíme pocit hladu i své mlsné chutě. Proto sušené ovoce je také vhodnou náhradou sladkostí. Můžeme, jsi ho dopřát kdekoliv díky dlouhodobé trvanlivosti, nízké hmotnosti a malému objemu. Neměli bychom však zkonzumovat víc jak dvě polívkové lžíce za den.


Historie ořechů

Za pravlast oblíbených ořechů a oříšků, které pravidelně chroupáme snad každý, je považován Orient. Kdysi dávno se barvou z oplodí barvily vlasy, na svatbách se rozdávaly, aby přinesly manželům hojnost. A teď? Můžeme je mít sebou kdykoliv a kdekoliv, a kolik jen mají výhod.

Výhody ořechů
Ořechy obsahují kvalitní bílkoviny, lecithin, vitaminy skupiny B, provitamin A, vitamin E a kyselinu listovou. Významné je také množství minerálních látek, které nám při pravidelné konzumaci i malého množství zajišťuje jejich dostatečný přísun. Ořechy jsou zdrojem manganu, draslíku, hořčíku, vápníku, železa, zinku a selenu.

Kromě toho, že báječně chutnají, působí pozitivně na lidský organismus, mají vysokou nutriční hodnotu a podporují trávení. Jsou zdraví velmi prospěšné a též přispívají k dobré krvetvorbě v kostní dřeni, a tím k léčbě chudokrevnosti. Ořechy by se měly jíst pravidelně, ale jen v malém množství okolo 50 gramů denně.

Tak co? Jdeme si v létě chutně a zdravě zobnout?