Svačinový seriál: Zdravě do školy

 

Nestíháte? Se sváčonosičem budete mít zdravou svačinu pro děti připravenou za 30 vteřin. Nasypete, zašroubujete a přihodíte do batůžku! Stačí jej naplnit ořechy a sušeným ovocem bez přidaného cukru a je to. A pokud chcete svým dětem dopřát něco parádnějšího, inspirujte se našimi recepty! Rychlé a zdravé svačiny do školy jsou hračka, nevěříte?

 

rychla-svacina-pro-deti-do-skoly

 Náš sváčonosič je vodotěsný. Nemusíte se tak bát, že by v dětem aktovce protekl.
 

Děti jsou naší budoucností, a proto bychom neměli zapomínat na jejich vyváženou stravu. Ideální je být dítěti vzorem a zabezpečit mu přístup k přirozeně zdravým a kvalitním potravinám. Však to znáte, co se v mládí naučíš… 

Jenže je to někdy těžké. Věčně nevíme, kde nám hlava stojí, a obzvláště v době, kdy dítě začne chodit do školy, do kroužků nebo jen tak s kamarádem na výlety, je potřeba mu denně chystat jídlo s sebou. K tomu se nám osvědčil náš sváčonosič. Přípravu svačin výrazně zjednoduší, je skladný a díky pevnému šroubovacímu závitu neproteče do aktovky, ani když bude vzhůru nohama. 

 

Slaná svačina: zdravá pomazánka

Když se řekne vajíčková pomazánka, nemusí to hned znamenat plno majonézy a nezdravých tuků. Stačí si ji připravit doma v odlehčené verzi. Místo majonézy přidáte jogurt a barvu a vitamíny dodáte jemně nastrouhanou mrkví. Takovou kvalitní pomazánku si pak mohou dopřát jak dospělí, tak děti.

 

svacina-pro-deti-pomazanka-zdrave

 Lehkou vajíčkovou pomazánku rozzáří jemně nastrouhaná mrkev.

Čím naplnit krabičku?

  1. vajíčková pomazánka 30 g
  2. celozrnný chléb 40 g
  3. mrazem sušené maliny 5 g
 
Vajíčka uvařte natvrdo a nastrouhejte. Smíchejte s jemně nastrouhanou mrkví, plátkem změklého másla a lžící bílého jogurtu. Dochuťte solí a kurkumou.
 

Tip!

Chleba nakrájený na tenké plátky se vejde do sváčonosiče a navíc dítěti oživí svačinu tím, že si ho bude do pomazánky samo namáčet.

 

Orientační nutriční hodnoty této svačiny

 cz-slana-svacina-pro-deti-do-skoly 

Sladká raw svačina

Sladká svačina se hodí spíše na sportovní akce vzhledem k vyšší energetické denzitě (celkové energetické hodnotě svačiny) a vyššímu obsahu jednoduchých sacharidů. Pokud chcete svou ratolest naučit mlsat zdravě, raw kuličky by v repertoáru dobrot neměly chybět. Jsou variabilní a jednoduché na přípravu – jen smícháte to, co dětem nejvíce chutná.

 

sladka-svacina-pro-skolaky 

 Datlové kuličky jsou zásobárnou energie i chuti. Doplňte je sladkými borůvkami.

Čím naplnit krabičku?

  1. RAW kuličky 60 g
  2. borůvky 30 g
 
Na datlové kuličky budete potřebovat hmotu z datlové pasty, mleté oříšky a drcené ovesné vločky. Vytvarovanné kuličky obalte v kokose, případně ořechové drti.
 

Tip!

Pokud chcete vašim raw kuličkám dodat svěžest, vyměňte mleté oříšky za prášek z mrazem sušeného ovoce. Kuličkám dodáte slaďoučkou ovocnou příchuť a úplně nový rozměr!

 

Orientační nutriční hodnoty této svačiny

 cz-sladka-svacina-pro-deti-do-skoly

 

Na co se zaměřit při přípravě svačin pro děti? 

  • Množství nemusí být vůbec strašákem. Pokud vynecháme průmyslově zpracované potraviny, sladkosti a sladké nápoje z dětského jídelníčku, můžeme si být jistí, že si dítě zvolí ideální množství samo
  • Důležitá je hlavně kvalitní snídaně doma, svačina pak může být už jen drobnější.
  • Základem svačiny by mělo být čerstvé ovoce. Pokud je dítě hladovější (hlavně v období růstových skoků), můžeme svačiny obohacovat sušeným ovocem a oříšky, přidávat mléčné výrobky a celozrnné pečivo. To platí i pro větší děti.
  • Se svačinami stojí za to si vyhrát. Pokud budou pestré, děti se na ně budou těšit samy od sebe. Nebudou ji pak nechávat nesnězenou v aktovce, zatímco si budou chodit do bufetu pro sladkosti.

 

 

logo_small