OŘECHY OŘÍŠKY

Nejprodávanější

KESU 320 1
 
od 194 Kč
(od 169 Kč bez DPH)
EXCLUSIVE 1
 
od 38 Kč
(od 33 Kč bez DPH)
BASIC 1
 
od 155 Kč
(od 135 Kč bez DPH)
MANDLE VAL 1
 
od 161 Kč
(od 140 Kč bez DPH)
Para ořechy nepražené z Bolívie 4 image
 
od 26 Kč
(od 23 Kč bez DPH)
Lískové ořechy RAW jádra 4 image
 
od 137 Kč
(od 119 Kč bez DPH)
KESU JUMBO 1
 
od 37 Kč
(od 32 Kč bez DPH)
Mandle "KRÁLOVSKÉ" ořechy z USA 4 image
 
od 154 Kč
(od 134 Kč bez DPH)
Mandle loupané blanšírované ořechy z USA 3 image
 
od 158 Kč
(od 137 Kč bez DPH)
Pistácie pražené solené ořechy 4 image
 
od 206 Kč
(od 179 Kč bez DPH)
67 položek celkem
PISTACIE BLANS 1
od 89 Kč bez DPH
od 102 Kč
KESU 320 1
od 169 Kč bez DPH
od 194 Kč
KESU JUMBO 1
od 32 Kč bez DPH
od 37 Kč
MANDLE VAL 1
od 140 Kč bez DPH
od 161 Kč
Mandle "KRÁLOVSKÉ" ořechy z USA 4 image
od 134 Kč bez DPH
od 154 Kč
EXCLUSIVE 1
od 33 Kč bez DPH
od 38 Kč
vyr 929vlassky orech slovensko
od 116 Kč bez DPH
od 133 Kč
KUSY 1
od 125 Kč bez DPH
od 144 Kč
Mandle Carmel 1 image
od 127 Kč bez DPH
od 146 Kč
Mandle loupané blanšírované ořechy z USA 3 image
od 137 Kč bez DPH
od 158 Kč
PISTACIE NELOUP 1
od 173 Kč bez DPH
od 199 Kč
NA CESTY 1
od 27 Kč bez DPH
od 31 Kč
Lískové ořechy RAW jádra 4 image
od 119 Kč bez DPH
od 137 Kč
MYX Fruit ořechy, oříšky a ovoce | Svět plodů 1 pic
Skladem
od 54 Kč bez DPH
od 62 Kč
Nahoru
Další produkty

OŘECHY a OŘÍŠKY

Oříšky v posledních letech vzbuzují čím dál větší pozornost. Čím to, že jsou tyto plody tak atraktivní?

 

 

1. Proč zrovna ořechy?

V podstatě díky jednomu balíčku ořechů ochutnáme vybrané plody z celého světa, různé chuti, různé křehkosti, bohaté na přírodní výživné složky a to bez strachu, že pod sebe nadrobíme. Žádný binčus z chystání, jen drobná ale energeticky bohatá potravina. Ořechy jsou zvláštní skupina ovoce, bavíme se konkrétně o skořápkovém ovoci, které by pro naše tělo mělo být už ze zdravotního hlediska strašně super. Kromě zdravotních benefitů si však u oříšků můžeme cenit jejich jednoduchosti a praktičnosti.

2. Proč, kdy, jak jíst ořechy?

Proč jíst ořechy? 

O tom, že by se oříšky a semínka měly z jisté části podílet na našem každodenním jídelníčku, jste možná už také slyšeli. Toto doporučení nevzniklo pouze díky výjimečné chuti ořechů, ale jde především o bohaté složení těchto plodů. Oříšky jsou tvořeny převážně tuky, které právě nesou specifickou chuť, a to nenasycenými mastnými kyselinami. I když je tato skupina tuků tělu prospěšná, je třeba si hlídat jejich snědené množství. Druhou významnou složku tvoří bílkoviny a díky jejich vysokému podílu můžeme považovat ořechy za případnou alternativu masa.

Kdy a jak konzumovat oříšky?

Oříšky je vhodné konzumovat spíše k ránu a přes den, jelikož jsou vzácným zdrojem energie. Snažte se ořechy při jejich konzumaci pořádně rozkousat, aby došlo k co nejefektivnějšímu využití cenných látek v nich obsažených. Určitě uvítejte přírodní, tepelně neupravené oříšky bez soli. Ta chuť je výjimečná sama o sobě. Fakt. Díky svým schopnostem jsou ořechy vhodné při těhotenství i kojení, při vývoji i při duševní či fyzické zátěži. Do doporučené denní dávky ořechů se vzhledem k individualitě každého z nás raději pouštět nebudeme, za to se podíváme, s čím je nejlepší ořechy kombinovat.

3. S čím si dát ořechy?

Jak již bylo zmíněno výše, oříšky jsou ohromně praktickou potravinou. Sami o sobě jsou zdrojem vitaminů, minerálů a potřebných živin, ale i tak to někomu nemusí stačit. Ořechy jsou neutrální, tedy je můžeme šupnout jak do ovesných kaší či dezertů, tak přidat k ovoci, zelenině i k receptu s masem. A když se nebudeme bavit čistě o zdravé stravě, tak taková zmrzlina posypaná pár kousky ořechů - no co si budeme...

4. Co ořechy obsahují a jaký mají vliv?

Oříšky jsou výborným zdrojem množství vitamínů a minerálů, jak ukazují tabulky níže. Obsažené látky u ořechů bojují proti chudokrevnosti a vzniku srdečně-cévních chorob, podporují látkovou výměnu a činnost nervové soustavy.

Každý plod obsahuje jiný poměr živin, avšak obecně víme, že největší podíl na složení mají tuky. Zde jsou významné omega 3 mastné kyseliny, které si tělo neumí vytvářet sami, proto si hned pro jistotu nějaký ten vlašský oříšek zobněte. Tyto nenasycené mastné kyseliny obsažené v oříškách jsou pro naše tělo přínosné díky jejich protizánětlivým účinkům, napomáhají udržení správné hladiny cholesterolu, podporují správnou činnost mozku a také růst a vývoj.  

Významné množství bílkovin je dalším benefitem ořechů, který přispívá našemu zdraví. Tyto rostlinné "proteiny" tvoří stavební kameny téměř všech buněk a jsou tvořeny důležitými antioxidanty.

No a pak tu máme vlákninu. Ořechy obsahují vlákninu rozpustnou i nerozpustnou. Její zastoupení je prospěšné při střevních onemocněních, podpoří zažívání a udržení správné hladiny cukru v krvi. Díky ní nás oříšky dokáží i dlouhodobě zasytit a přitom mají nízký glykemický index. 

5. Jak správně skladovat ořechy?

Pokud chceme udržet co nejvyšší kvalitu ořechů a předejít tak případnému znehodnocení těchto plodů, je třeba je správně uschovávat. Ořechy proto skladujte v chladném, suchém, temném a nevětraném prostředí.

Chlad a temno zpomalují nežádoucí chemické reakce mezi látkami v oříškách obsažených, tedy zabrání změně vlastností plodu, žluknutí a vzniku plísně. Suchem předejdeme hrudkovatění sypkých výrobků a pomnožování některých mikroorganismů - plísní. Uzavřeným balením zabráníme oxidaci vzdušným kyslíkem, tedy opět udržujeme bohaté vlastnosti ořechů a jejich kvalitu. Takto uskladněné oříšky mohou vydržet v pořádku až 1 rok.

Svět plodů Vám ořechy dodává v uzavíratelných obalech, které jsou společně se sklenicemi ideální pro jejich uschování. Vhodnou uzavřenou plastovou či skleněnou dózu poté ponechte v lednici či spíži, kde se teplota pohybuje do 25°C. Vlašské ořechy obzvlášť doporučujeme skladovat v lednici.

Doporučeným skladováním tak předejdeme případným plísním, žluknutí ořechů, změny barvy či chuti a také zabráníte ztrátě vitamínů.

6. Co s vadnými ořechy?

Nesprávným uschováním si sami nabíháme k nezhodnocení cenných vlastností ořechů a jejich kvality. Jaké vady u oříšků pozorujeme a co u nich může nastat?

Znehodnocení ořechů

Nejcennější jsou vždy ořechy čerstvé. Obsahují nejvíce vitamínů a pokud je necháme venku větrat, oxidací se postupně tyto vitamíny vytrácí, což už tak super není. Důležité je ořechy správně usušit, aby se zachovala jejich kvalita. Další zpracování jako pražení, pečení a jiná tepelná úprava tyto plody znehodnocuje.

Vady ořechů

Nejčastější vady ořechů jsou žluknutí a vznik plísní. Žluknutí je nepříznivá reakce tuků a olejů za přítomnosti vzdušného kyslíku, kterou se ničí vlastosti plodů. Plísně u ořechů mohou být zase velmi toxické.

Jak rozeznáme závadné ořechy?

Vadné ořechy, které by nám mohli v nejhorším případě až uškodit na zdraví, rozeznáme podle hořké, pálivé chuti, netypického aroma a někdy i na pohled. Určitě si hlídejte datum minimální trvanlivosti.