Prospěšnost ořechů

Není pochyb o tom, že ořechy jsou dobré pro naše zdraví. Obsahují různé živiny, vlákninu, antioxidanty, vitamíny a minerály.
 
 
Běžné výhody konzumace ořechů:
  • Pomáhají při hubnutí
  • Snižují hladinu cholesterolu v krvi
  • Pomáhají lidem s cukrovkou druhého typu
  • Silné protizánětlivé účinky
  • Snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění
  • Zlepšují zdraví mozku
  • Bojují proti vráskám a stárnutí pokožky

     

     

              azerbajdžan Kešu ořechy JUMBO 1 image Mandle VALENCIA RAW Exclusivka 1 image Para ořechy Exclusivka 1 image

 
 
Další výhody, které by vás mohly zajímat:
 
Maminy pozor! Podle Evropského epidemiologického žurnálu má konzumace ořechů (vlašské ořechy, mandle, arašídy, piniové oříšky a lískové ořechy) pozitivní vliv na vývoj dítěte během těhotenství. Studie trvala 9 let a děti kontrolovali během těhotenství, po narození a následně do 8 roku. Pokud během těhotenství konzumujete 60 g a více ořechů za týden, prospíváte dítěti. Mohou se více rozvinout jejich kognitivní schopnosti a také se zvýší pozornost.
 
Samozřejmě máme něco i pro opačné pohlaví - muže. V žurnálu Nutrients společnost INC zveřejnila, že konzumace ořechů má příznivé účinky na erektilní funkci. Studie byla provedena na zdravých 43 mužích ve věku 18 až 35 let. Byly sledovány dvě skupiny - pouze jedna skupina konzumovala 60 gramů ořechů za den (30 g vlašských ořechů, 15 g mandlí a 15 g lískových ořechů). Výsledky prokázaly, že tato skupina dosáhla lepší výsledky.
 
Pro věkovou skupinu 65+ máme také výhody. Společnost INC financovala 3 letý výzkum vlivu konzumace ořechů na růst / pokles kognitivních funkcí. 119 účastníků bylo rozděleno na dvě skupiny. Pokles kognitivních fukncií se objevil u 38 účastnících, až 28 z nich ořechy nekonzumovali. Pokud chcete být fit a stíhat s vnoučaty, zařaďte do jídelníčku naše ořechy.
 
Chcete snížit cholesterol? Co tak sem tam nahradit červené maso něčím zdravějším (zelenina, sója, ořechy)? 1803 účastníků a 36 studií ze školy Harvard T.H. Chan prokázaly, že pokud přistoupíte na výměnu živočišného proteinu za ten rostlinný, můžete předejít srdečním chorobám.
 
Mlsejte kešu bez obav! V roce 2019 žurnál Nutrients zveřejnil, že kešu má v průměru o 16% méně kalorií než je většinou napsáno na etiketách. Po dobu 4 týdnů si dobrovolníci vyzkoušeli obohacenou stravu o 42 gramů kešu ořechů denně a následně 4 týdny bez nich. Díky tomu mohli vědci zjistit reálné výživové hodnoty kešu ořechů. Podpořili to i různé jiné studie, například v Americkém žurnálu o klinické výživě se dočtete, že 42 gramů kešu za den je prospěšné a vůbec nezvyšuje cholesterol.
 
 
 
                     Pistácie neloupané image arašidy píniové vlašské