Košík

(0)
Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Ovesná kaše 3× jinak

ve čtvrtek 28. 4. | 11593x přečteno


Zapomeňte na předpřipravené ovesné kaše ze supermarketu – zdravou ovesnou kaši si vyrobíte jednoduše doma. Jak se dělá ovesná kaše? Vytáhněte ze spíže ovesné vločky, mléko a… A pojďte si s námi připravit hravou, barevnou a hlavně dokonale vyladěnou ovesnou kaši. Máme recept na kaši s banánem, jahodovou ovesnou kaši přes noc a na závěr si zakouzlíme i s čokoládou. Mňam!

Sdílet



Ovesná kaše 3× jinak

Co se dozvíte?

Proč snídat ovesnou kaši?

  • Je zdrojem kvalitní vlákniny – věděli jste, že Češi ve svých jídelníčcích nemají dostatek vlákniny? Doporučené množství je okolo 30 gramů denně, doplňte ji hned ráno vločkami!
  • Prospívá trávení – právě díky vláknině ji uvítají vaše střeva. Vláknina pomáhá proti zácpě a navíc umí zpomalit zpracovávání sacharidů. Rozloží tak získanou energii na celé dopoledne.
  • Připravíte ji v cuku letu – a to nemluvíme o instantní kaši ze sáčku! Stačí nasypat hrst vloček do hrnce s nepřilnavým povrchem, zalít mlékem, přihodit oblíbené suroviny a chvíli míchat.
  • Kombinovat můžete donekonečna – do ovesné kaše se hodí téměř všechno. Banán, maliny nebo jablka jsou klasika; my ale milujeme i višně, bílou čokoládu, karamel nebo kokos!
  • Je zdrojem komplexních sacharidů – ty na rozdíl od rychlých cukrů zpracovává náš metabolismus postupně, a tak budete mít s ovesnou kaší k snídani více energie pro celé dopoledne.
  • Nebolí peněženku – taková domácí ovesná kaše (a to i s kvalitními surovinami nahoře!) vyjde váš rodinný rozpočet lépe než každodenní návštěva pekárny dole v ulici.
  • Můžou ji i lidé, kteří se vyhýbají lepku – málo se to ví, ale ovesné vločky jsou přirozeně bezlepkové. Pokud jste se tedy rozhodli ve stravě omezit lepek nebo jste celiaci, ovesné kaše se nemusíte bát!
  • Navozuje pocit sytosti – máme vyzkoušeno, že ovesná kaše vás zasytí na delší dobu než třeba kobliha. Je to ideální snídaně před víkendovým výletem do přírody i náročným pracovním dnem.
  • Baví – děti, dospělé, muže i ženy všeho věku. Stačí si jen najít svou oblíbenou kombinaci. Co tak ji třeba příště polít rozpuštěnou čokoládou

Nejlepší kombinace chutí

1. Klasika pro všechny konzervy

2. Exotika v misce

3. Svěží chuť bobulí

4. Superboost imunity

5. Maxipes fík

6. Hřejivý podzim

7. Probuďte jaro

Recepty na ovesnou kaši

1. Banánová kaše s pistáciemi

10 minut
1 porce

Co budete potřebovat?

Na kaši

Postup

Vločky smícháme s mlékem a za stálého míchání ohříváme v hrnci nad mírným plamenem. Až kaše trochu zhoustne, přidáme rozmačkaný banán, skořici a med. Odstavíme.

Necháme trochu vychladnout a poté servírujeme do misky. Nahoru pokládáme nakrájený banán na kolečka, banánové kousky v hořké čokoládě a na závěr posypeme pistáciemi. Říkáte si, že pistácie jsou jen třešničkou na… kaši? Ale kdeže, zdraví prospěšných látek mají na rozdávání!

banánová ovesná kaše recept

Recept a foto:  @delish_by_adri

2. Jahodová kaše s chia semínky přes noc

přes noc
1 porce

Co budete potřebovat?

Na kaši
ovesná kaše přes noc

Recept a foto:  @delish_by_adri

Postup

Věděli jste, že chia semínka jsou superpotravina

Vše kromě jahod a marmelády smícháme dohromady. Na dno uzavíratelné skleničky dáme jahody, poté většinu připravené směsi, marmeládu a nakonec zbytek kaše. Přes noc necháme uzavřené v lednici. 

Při servírování pak posypeme práškem z lyofilizovaných jahod, chia semínky a dozdobíme čerstvými nebo mrazem sušenými jahodami. 

Pokud nesnídáte doma, ale v práci nebo na cestách, vezměte si s sebou suroviny na dozdobení do sváčonosiče. A pak už jen vyrazte se zdravou snídaní v tašce! 

3. Krémová kaše s dvojitou čokoládou, višněmi a lesním ovocem

10 minut
1 porce
Na kaši
Ovesná kaše s čokoládou recept

Recept a foto:  @delish_by_adri

Postup

Vločky, protein, kakao, mléko a višňové pyré dáme do hrnce a za stálého míchání ohříváme na mírném plameni. Až kaše zhoustne, přidáme do ní jogurt a odstavíme. 

Na dno misky dáme oblíbené lesní ovoce – můžete použít čerstvé, mražené nebo lyofilizované. Na něj nalijeme ovesnou kaši, kterou posypeme kousky čokolády a dozdobíme mrazem sušenými višněmi. A pak už jen spokojeně mlsáme!

Na co myslet při přípravě ovesné kaše

Opravdu vám bude stačit pár ingrediencí. Pokud máte rádi v kaši velké vločky, nebojte se udělat si pořádnou JUMBO kaši. Jestli máte rádi spíše jemnější texturu, vločky si předem rozmixujte. 

Výběr mléka je čistě na vás. Pokud chcete mít z kaše více energie, volte plnotučné, v dietě polovinu celkového množství mléka nahraďte vodou. Kouzlit můžete i s rostlinnými mléky, které kaši dodají špetku chuti navíc.

Myslete i na bílkoviny. Mléko je super, pokud si ale hlídáte příjem proteinů, doplňte je do kaše i jinak: ořechovými proteiny, nebo třeba tvarohem. Nahoru na kaši můžete dát i skyr nebo řecký jogurt. 

Zdravé tuky jsou kámoš! Při přípravě kaše máme tendenci myslet jen na suroviny plné sacharidů, do kaše se ale perfektně hodí i ořechy a semínka. Ty jsou nabité zdraví prospěšnými tuky a antioxidanty. Takové vlašáky jsou navíc potravou pro mozek, pistáciemi doplníte draslík a lískáče zase zatočí s cholesterolem.

Zdravá ovesná kašerecept
Nejen, že jako mozek vypadají, umí ho taky pořádně nakopnout!

Čím osladit ovesnou kaši?

Nestárnoucí klasikou zůstává med. Sladkost ale umí dodat i sušené ovoce. Vsaďte na datle, jablka nebo třeba švestky. Pokud chcete přidat další sladidlo, vyhněte se bílému cukru a raději kaši doslaďte třeba panelou – to je vlastně vylisovaná a šetrně usušená třtinová šťáva, která chutná lehce ovocně a navíc je plná živin! Třtinový cukr strčí do kapsy!

No a pokud si pochutnáte rádi kromě ovesných kaší i na smoothie bowls, máme pro vás recepty i tipy, jak si takové smoothie vytunit do dokonalosti. 

Čtěte také

Líbí se Vám článek?

Přihlaste se k odběru a dostávejte další zajímavé články do e-mailu každý týden.

Odebírat

Kam dále?

zavřít

Přihlášení pomocí e-mailu

Zapomněli jste heslo?