💥 Nechce se Ti platit poštovné? Když do košíku hodíš alespoň 2 gurmánské popcorny, máš od nás DOPRAVU ZDARMA. 💥

Košík

(0)
Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Ovesná kaše 3× jinak

ve čtvrtek 28. 4. | 1312x přečteno


Zapomeňte na předpřipravené ovesné kaše ze supermarketu – zdravou ovesnou kaši si vyrobíte jednoduše doma. Jak se dělá ovesná kaše? Vytáhněte ze spíže ovesné vločky, mléko a… A pojďte si s námi připravit hravou, barevnou a hlavně dokonale vyladěnou ovesnou kaši. Máme recept na kaši s banánem, jahodovou ovesnou kaši přes noc a na závěr si zakouzlíme i s čokoládou. Mňam!

Sdílet



Ovesná kaše 3× jinak

Co se dozvíte?

Proč snídat ovesnou kaši?

  • Je zdrojem kvalitní vlákniny – věděli jste, že Češi ve svých jídelníčcích nemají dostatek vlákniny? Doporučené množství je okolo 30 gramů denně, doplňte ji hned ráno vločkami!
  • Prospívá trávení – právě díky vláknině ji uvítají vaše střeva. Vláknina pomáhá proti zácpě a navíc umí zpomalit zpracovávání sacharidů. Rozloží tak získanou energii na celé dopoledne.
  • Připravíte ji v cuku letu – a to nemluvíme o instantní kaši ze sáčku! Stačí nasypat hrst vloček do hrnce s nepřilnavým povrchem, zalít mlékem, přihodit oblíbené suroviny a chvíli míchat.
  • Kombinovat můžete donekonečna – do ovesné kaše se hodí téměř všechno. Banán, maliny nebo jablka jsou klasika; my ale milujeme i višně, bílou čokoládu, karamel nebo kokos!
  • Je zdrojem komplexních sacharidů – ty na rozdíl od rychlých cukrů zpracovává náš metabolismus postupně, a tak budete mít s ovesnou kaší k snídani více energie pro celé dopoledne.
  • Nebolí peněženku – taková domácí ovesná kaše (a to i s kvalitními surovinami nahoře!) vyjde váš rodinný rozpočet lépe než každodenní návštěva pekárny dole v ulici.
  • Můžou ji i lidé, kteří se vyhýbají lepku – málo se to ví, ale ovesné vločky jsou přirozeně bezlepkové. Pokud jste se tedy rozhodli ve stravě omezit lepek, ovesné kaše se nemusíte bát!
  • Navozuje pocit sytosti – máme vyzkoušeno, že ovesná kaše vás zasytí na delší dobu než třeba kobliha. Je to ideální snídaně před víkendovým výletem do přírody i náročným pracovním dnem.
  • Baví – děti, dospělé, muže i ženy všeho věku. Stačí si jen najít svou oblíbenou kombinaci.

Nejlepší kombinace chutí

1. Klasika pro všechny konzervy

2. Exotika v misce

3. Svěží chuť bobulí

4. Superboost imunity

5. Maxipes fík

6. Hřejivý podzim

7. Probuďte jaro

Recepty na ovesnou kaši

1. Banánová kaše s pistáciemi

10 minut
1 porce

Co budete potřebovat?

Na kaši

Postup

Vločky smícháme s mlékem a za stálého míchání ohříváme v hrnci nad mírným plamenem. Až kaše trochu zhoustne, přidáme rozmačkaný banán, skořici a med. Odstavíme.

Necháme trochu vychladnout a poté servírujeme do misky. Nahoru pokládáme nakrájený banán na kolečka, banánové kousky v hořké čokoládě a na závěr posypeme pistáciemi.

banánová ovesná kaše recept

Recept a foto:  @delish_by_adri

2. Jahodová kaše s chia semínky přes noc

přes noc
1 porce

Co budete potřebovat?

Na kaši
ovesná kaše přes noc

Recept a foto:  @delish_by_adri

Postup

Vše kromě jahod a marmelády smícháme dohromady. Na dno uzavíratelné skleničky dáme jahody, poté většinu připravené směsi, marmeládu a nakonec zbytek kaše. Přes noc necháme uzavřené v lednici. 

Při servírování pak posypeme práškem z lyofilizovaných jahod, chia semínky a dozdobíme čerstvými nebo mrazem sušenými jahodami. 

Pokud nesnídáte doma, ale v práci nebo na cestách, vezměte si s sebou suroviny na dozdobení do sváčonosiče. A pak už jen vyrazte se zdravou snídaní v tašce!

3. Krémová kaše s dvojitou čokoládou, višněmi a lesním ovocem

10 minut
1 porce
Na kaši
Ovesná kaše s čokoládou recept

Recept a foto:  @delish_by_adri

Postup

Vločky, protein, kakao, mléko a višňové pyré dáme do hrnce a za stálého míchání ohříváme na mírném plameni. Až kaše zhoustne, přidáme do ní jogurt a odstavíme. 

Na dno misky dáme oblíbené lesní ovoce – můžete použít čerstvé, mražené nebo lyofilizované. Na něj nalijeme ovesnou kaši, kterou posypeme kousky čokolády a dozdobíme mrazem sušenými višněmi. A pak už jen spokojeně mlsáme!

Na co myslet při přípravě ovesné kaše

Opravdu vám bude stačit pár ingrediencí. Pokud máte rádi v kaši velké vločky, nebojte se udělat si pořádnou JUMBO kaši. Jestli máte rádi spíše jemnější texturu, vločky si předem rozmixujte. 

Výběr mléka je čistě na vás. Pokud chcete mít z kaše více energie, volte plnotučné, v dietě polovinu celkového množství mléka nahraďte vodou. Kouzlit můžete i s rostlinnými mléky, které kaši dodají špetku chuti navíc.

Myslete i na bílkoviny. Mléko je super, pokud si ale hlídáte příjem proteinů, doplňte je do kaše i jinak: ořechovými proteiny, nebo třeba tvarohem. Nahoru na kaši můžete dát i skyr nebo řecký jogurt. 

Zdravé tuky jsou kámoš! Při přípravě kaše máme tendenci myslet jen na suroviny plné sacharidů, do kaše se ale perfektně hodí i ořechy a semínka. Ty jsou nabité zdraví prospěšnými tuky a antioxidanty. Takové vlašáky jsou navíc potravou pro mozek!

Zdravá ovesná kašerecept
Nejen, že jako mozek vypadají, umí ho taky pořádně nakopnout!

Čím osladit ovesnou kaši?

Nestárnoucí klasikou zůstává med. Sladkost ale umí dodat i sušené ovoce. Vsaďte na datle, jablka nebo třeba švestky. Pokud chcete přidat další sladidlo, vyhněte se bílému cukru a raději kaši doslaďte třeba panelou – to je vlastně vylisovaná a šetrně usušená třtinová šťáva, která chutná lehce ovocně a navíc je plná živin! Třtinový cukr strčí do kapsy!

Nevíte si rady s tím, jak nakombinovat chutě v ovesné kaši tak, aby se po ní jen zaprášilo? Mrkněte se s námi na 7 tipů, co se hodí do každé ranní kaše

Čtěte také

Líbí se Vám článek?

Přihlaste se k odběru a dostávejte další zajímavé články do e-mailu každý týden.

Odebírat

Kam dále?

zavřít

Přihlášení pomocí e-mailu

Zapomněli jste heslo?