Košík

(0)
Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Granola není jen obyčejné müsli

ve čtvrtek 22. 7. | 249x přečteno | 5 minut čtení


Milovníci snídaňového zrní u nás spokojeně vrní. Že ráno zásadně nesnídáte? Asi jste ještě neochutnali naše granoly. Na jejich složení jsme si dali fakt záležet, a tak nejen že skvěle chutnají, ale i zasytí a nabijí energií. Podle čeho granolu nebo müsli vybrat a jaký je mezi nimi vlastně rozdíl? My to víme a rádi vám to prozradíme.

Sdílet



Granola není jen obyčejné müsli

Co se v článku dozvíte?

Není müsli jako granola

Myslíte si, že je müsli a granola totéž? Kdepak, je mezi nimi rozdíl! Zatímco müsli může být i takzvaně sypané, vlastně se jedná jen o směs vloček, sušeného ovoce, oříšků a semínek, granola se ale vždycky peče. Tradičně se zapéká s tukem, aby vznikly hrudky vloček a dalších surovin. Výsledek pak mnohem lépe chutná a navíc labužnicky křupe.

Zapékané müsli, které znáte z reklam a supermarketů, je tak vlastně spíš granolou. Při pohledu na složení většiny exemplářů ale není divu, že si tento název netroufnou hrdě nosit.

Na co tedy při výběru müslet?

Müsli se tváří jako výkvět zdravé výživy. Pestrobarevné obaly s fotkami ovoce ale často dělají jen laciné cukrbliky a nakonec vás pěkně vypečou. Po první ochutnávce většinou přichází zklamání, které střídá zděšení z pohledu na složení – jen výčet nekvalitních surovin a spousta éček.

Pokud si chcete dopřát zapékané müsli či granolu, kterou ocení vaše zdraví i mlsný jazýček, nejprve důkladně prozkoumejte složení a tabulku výživových hodnot. Při nákupu granoly se zajímejte hlavně o:

  • cukry – pokud je produkt slazený, dejte přednost medu nebo čekankovému sirupu. Klasického cukru by mělo být co nejméně a při zmínce o glukózo-fruktózovém sirupu pytlík rovnou vraťte zpátky do regálu. O přirozeně sladkou chuť se však skvěle postará i sušené ovoce nebo kvalitní čokoláda.
  • tuky – vyhněte se těm ztuženým a nekvalitním. Plusové body získává kvalitní olivový olej nebo kokosák, obojí ve variantách vhodných pro tepelnou úpravu. Dobrá granola se přitom v oleji nemusí koupat, stačí ho jen troška. Další zdravé tuky pak dodají ořechy a semínka.
  • bílkoviny – granola je především zdrojem sacharidů. Množství bílkovin zvyšují hlavně ořechy, semínka a kvalitní ovesné vločky. Taková granola je pak nutričně vyváženější a víc zasytí, i když si ji dáte třeba jen s mlékem, které je na bílkoviny chudší.
  • vlákninu – vláknina je kámoš, který by se měl v českých jídelníčcích objevovat častěji. Možná bychom pak nevévodili žebříčku států s nejvyšším výskytem rakoviny tlustého střeva a konečníku. Odchod by si dala i věčná zácpa. Pokud víte, že máte s příjmem vlákniny problém, vybírejte granolu s alespoň 6 až 10 gramy vlákniny na 100 gramů.
  • chuť – pokud se vám při kousnutí do rozinky zkřiví pusa, je dobrý pocit z vymazlené snídaně ten tam. Chuťové preference jsou proto při výběru stejně důležité jako složení. Obojí jde navíc ruku v ruce – kvalitní suroviny bývají zárukou spokojených chuťových buněk. Nositelem chutí je ale odjakživa tuk. Právě proto jsou naše granoly chutnější než „obyčejné“ sypané müsli.

V čem jsou naše granoly unikátní?

A jak to všechno víme? Naše granoly totiž neobsahují žádné zbytečnosti navíc. Nenajdete v nich nekvalitní tuky ani umělá sladidla. Prostě jen ty nejkvalitnější suroviny, které si u nás můžete koupit i samostatně – ořechy a semínka, ovesné vločky nebo lyofilizované ovoce. Navíc máme ověřeno, že nadchnou i ty nejnáročnější gurmány. Fíková granola s pečenými semínky chutná jako prosluněná dovolená a díky slanému karamelu s meruňkami si naservírujete dezert už k snídani. S evergreeny v podobě kakaové a skořicové granoly pak prostě nejde šlápnout vedle.

Kromě hledání té pravé granoly v obchodech můžete vyzkoušet i domácí přípravu. Výhodou je kontrola nad složením a pocit dobře odvedené práce, který ale zároveň napovídá o nevýhodách – musíte obětovat drahocenný čas a úsilí. Toho vás naše granoly ušetří. Na jejich složení se můžete stoprocentně spolehnout, jsou totiž (jako) od maminky. A to doslova – ve své dílně je vyrábí maminka jednoho z našich majitelů. Tak co, ochutnáte?

granola
Naše granoly obsahují jen ty nejkvalitnější suroviny, abyste každý den začínali s pořádnou náloží energie!

Jak si granolu vychutnat?

Granola poslouží jako základ výživné snídaně či svačiny, která je připravená cobydup. Čím ji doplnit, aby chutnala co nejlíp, a navíc zasytila?

Základem je (ne)mléčný výrobek – většina z nás si zapékané müsli sype do jogurtu, tvarohu nebo mléka. A dobře dělá! Bílkoviny z mléčných výrobků zasytí a chuť granoly v nich lépe vynikne. Navíc snadno sklouzne do krku. Pokud se vyhýbáte laktóze nebo tíhnete k veganství, sáhněte po rostlinné variantě. Zkuste třeba domácí mandlové mléko.

  • Přidejte čerstvé ovoce – dodá barvu, vitamíny, antioxidanty a vlákninu. Když není čerstvé, postačí mražené nebo mrazem sušené ovoce. Stejně dobře poslouží i kvalitní nepřeslazená marmeláda nebo ovocné pyré.
  • Ještě trochu zdravých tuků navíc – už jsme vám říkali o naší lásce k ořechovým máslům? Na jogurt s granolou a ovocem se perfektně hodí. Milovníky sladkoslaných kombinací pak uchvátí třešnička na dortu v podobě karamelizovaných semínek s kokosem a solí.
  • Dopřejte si křupavou exotiku – ozdobte granolou oblíbenou smoothie bowl nebo třeba domácí zmrzlinu.
  • Zobání nic nebrání – granolu můžete uzobávat při práci, učení nebo na výletě. Nezapomeňte si porci granoly nasypat do sváčonosiče! Můžete ji pak vzít s sebou jako zdravou svačinu do práce, aniž byste se museli bát, že se vám vysype do tašky.
Granolu si můžete vylepšit třeba i lyofilizovanými malinami.

Dočetli jste až sem? Gratulujeme! Odhalili jste tajemství posnídaňové spokojenosti. Abyste si ale nepřipadali sami a jako z jiné galaxie, obdarujte našimi granolami také rodinu a kolegy a předejte jim naše tipy. Odvděčí se vám blaženými úsměvy a nevyčerpatelnou energií.

Čtěte také

Živijó! Objevte tajemství dlouhověkosti

Živijó! Objevte tajemství dlouhověkosti

13.10.21 | 685x přečteno | 5 minut

Projezte se ke krásnému opálení

Projezte se ke krásnému opálení

12.08.21 | 205x přečteno | 7 minut

Líbí se Vám článek?

Přihlaste se k odběru a dostávejte další zajímavé články do e-mailu každý týden.

Odebírat

Kam dále?

zavřít

Přihlášení pomocí e-mailu

Zapomněli jste heslo?